Bir şehir efsanesi olarak pazar günleri…

Tabii tabii pazar dediğin aynı böyle..

Tabii tabii pazar dediğin aynı böyle..

Bu yazıyı 22:00’den önce yayınlamışsam ve siz de okuyabiliyorsanız şanslı gruptansınız -ki, çocuk (lar) uyumuş(lar).. ve siz de pazartesiye kavuşmak için can atıyorsunuz..

Hayat işte… 5 sene önce deselerdi pazartesiyi özleyecek kadar yorulacaksın diye inanmazdık..

Hoş, bana deselerdi ikinci gelince bugünleri de mumla arayacaksın, yine inanmazdım..

İnan sevgili okur. Bugün -üstelik 12 saat- tek başıma iki oğlanla baş başa iken toplamda 20 dakika oturur pozisyonda idim. Şimdi uyudular ben de insana benzer bir hale geri dönüyorum..

Bir defa, hafta içi yataktan kazıdığım büyük oğlumun pazar günleri neden erken kalktığını ne açıklayabilir acaba?
Misal bugün bizim evde “PAZAR” günü 06:11’de başladı!!??!!
Neden?
Neden erkenden uyanıyorlar?
Pazar gününün pazar olduğunu ne zaman anlayacaklar?

“Bir pazarım var zaten!” diye bağırmak istedim bugün balkondan saatin 06:11 olduğunu görünce.. Sonra sustum, nitekim onların da aslında “1 pazarı” var. -Bu bölüm uzmanın işi anlatırım birazdan…-

Mesela pazar günleri bizim ev Muhteşem Yüzyıl’ın sezon finali gibi oluyor 🙂
Her türlü entrika, çekişme, bağrış çağrış, heyecan yüksek dozda.
Öyle bir yerde bitiyor ki pazar, haftaya -yeni sezonda 🙂 – kaldığın heyecanda ama başka konularla devam edebiliyorsun..

Pazarları dinlenme gerçeğinden vazgeçeli çok oldu.
Cumartesi günleri de çalışan biri olarak, cumartesi ve pazartesi arasını durdurup hafta içine yayarak yaşamak istiyorum.. Her güne 4 saat eklesem oluyor, hesapladım..

Not: Bu yazının esprili hali bir yana, “Sıradan bir günün uğuru” nu (Ş. Ferah) kaybetmemeyi diliyorum ve artık pazar günlerini sanırım çok çok zor şartlar altında geçiren felaketzedeleri unutmamayı -aşağıdaki linkten- bir de ben hatırlatmak istiyorum..

http://www.unicef.org.tr/tr/content/article/1621/unicef-derinlesen-haiyan-krizi-karsisinda-filipinli-cocuklar-icin-34-milyon-dolar-yardim-cagrisinda-bulundu.html

Uzman Diliyle: Pazar da bir gün aslında. Tatil olmasına kim nasıl ne zaman karar vermiş bilemiyorum. Belki de bazı ülkelerde değildir. Bazı toplumlar için pazar gününün başka anlamları vardır. Ama bizler için öyle değil.

Dur daha bitmedi: Bir haftanın bitip diğerinin başlayacağının habercisi bir defa pazar günü. Kafanızda muhtemelen eksik kalanlar, bitmeyenler, yarım duranlar var.. Belki işle ilgili belki değil.. Bu da doğal olarak sizin bile farkına varmadığınız gerginlik noktaları barındırıyor sizde..

Bir pazarım var: Eskiden yaşadığınız pazarları geri istiyor olmanız muhtemel.. ve doğal.. aile olmak da muhteşem. Ama işte bugünlerde bir gazete reklamındaki gibi sadece size ait bir zaman dilimini “kaybetmiş” olmak can sıkıcı olabilir.

Haftada başka pazar yok, hiç kimse için!: İşte esas nokta bu. Tahmin ediyorum ki, pazar günleri haftanın diğer hiç bir gününde olmadığı kadar “bir arada”sınız. Yani aslında pazar, bu kadar bir arada olduğunuz tek gün. O yüzden de tüm sezon bölümleri böyle işte sezon finaline sıkışıyor 🙂

Sizin ve çocuklarınızın ihtiyaçları, istekleri, sizin onlarla aranızdaki ilişkiler, kardeşler arası ilişkiler, günlük rutinin esnemesi, bir etkinlik yapacaksanız bunun programları gibi bir çok etken elinizde kibritle gezinme etkisi yaratabilir.

Size tekrar bağlanmak istiyorum: Çocukların hafta içi günlerinin büyük bir bölümünü okulda geçirdikleri açık.. sizinle belki en fazla 3-4 saat birlikteler. Çocuklar kaç yaşında olurlarsa olsunlar size tekrar “bağlanma” ihtiyaçları vardır.. Yakınınızda durma, dokunma, sohbet etme, belki kurallarınızı tekrar duyma belki şefkatinizi tekrar hissetme.. Bu bağlantı kurma ihtiyacı küçük çocuklarda daha da fazladır. O yüzden pazar günleri bu tekrar bağlantı kurma çabalarının getirdiği ilişki yoğunluğuna neden olur.. Yoğun ilişkiler ise çatışmasız olabilir mi?

Bir Cevap Yazın

